Praktijkinformatie

Op deze pagina vindt u alle relevante informatie over Huisartspraktijk Balk. U kunt hier onderandere praktijkinformatie vinden over onze openingstijden, het maken van een afspraak, het aanvragen van een eConsult of het indienen van herhaalrecepten.

Maakt u gebruik van de vaste opbeltijden van de praktijk. Ons telefoonnummer is 0299-429370

08:30 – 10:30 Afspraken maken, aanvragen huisbezoek, aanvragen terugbelspreekuur
13:00 – 14:00 Uitslagen
16:00 – 17:00 Nagekomen vragen en/of informatie
Bij spoedgevallen kunt u contact opnemen met 06-55398563. Bij zeer acute spoed: 112

Het spreekuur wordt elke werkdag gehouden tussen 08:00 en 10:30 uur en van 14:00 tot 16:00 uur. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 8:30 en 10:30 uur.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. U kunt ook online een afspraak maken.

Met eConsult kunt u via deze site een vraag stellen aan uw huisarts of aan een van de medewerkers van de praktijk. Uw vraag wordt net zo vertrouwelijk en zorgvuldig behandeld als via telefoon of in de spreekkamer. Let op! U kunt géén afspraak maken via het eConsult.

Het eConsult is niet bedoeld voor spoedgevallen. Neem bij spoedgevallen direct telefonisch contact met de praktijk. Bel de praktijk ook wanneer u twijfelt over de ernst van de klachten op 0299-429370.

Wanneer u herhaalmedicatie vóór 10:30 aanvraagt kunt u deze de volgende werkdag ophalen bij uw apotheek. Let op! U kunt herhaalrecepten dus niet meteen meekrijgen. Herhaalrecepten kunt u op de volgende manieren aanvragen:

  • 24 Uur per dag via de herhaalreceptlijn. Spreek uw uw naam en geboortedatum in, het aantal en gebruik van de gewenste medicijnen. Het telefoonnummer is 0299472066
  • Het doosje van uw medicijnen bij de praktijk in de receptenbus deponeren. Het etiket dient goed leesbaar te zijn. Zonder (leesbaar) etiket kunnen wij geen herhaalrecept uitschrijven.
  • Via deze website. Klik op onderstaande button om online uw herhaalrecept aan te vragen.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.

De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.

Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

De waarneming ‘s avonds, ‘s nachts en in het weekend is geregeld door de huisartsenpost.

De huisartsenpost is iedere werkdag van 17:00 tot 08:00 uur geopend. Op zaterdag, zondag en feestdagen is de huisartspost 24 uur per dag geopend. Houdt bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand. Het adres van de huisartsenpost is:

Waterlandlaan 250
1441 RN Purmerend
tel: 0299-313233

Tijdens vakantie van dr Balk komt er een andere huisarts in de praktijk. U kunt dus altijd in uw eigen praktijk terecht. De vertrouwde assistentes Myriam en Angelique zijn dan ook aanwezig.

Op woensdag en vrijdag is huisarts mw. Karine Arxhoek aanwezig.

Neem bij spoedgevallen direct telefonisch contact met de praktijk via de spoedlijn. Het telefoonnummer van de spoedlijn is 0655-398563.

Bel in geval van levensbedreigende situaties het landelijk noodnummer 112.

Wij streven er vanzelfsprekend naar dat u tevreden bent met uw huisarts en de behandeling die u krijgt. Desondanks kan het voorkomen dat u ontevreden bent en wellicht zelfs een klacht heeft. U kunt uw klacht kenbaar maken aan onze praktijk, of u kunt uw klacht indienen bij de DOKh.

Klacht kenbaar maken aan de praktijk

U kunt uw klacht op twee manieren kenbaar maken aan de praktijk:

  • U legt de klacht bij ons neer in een persoonlijk gesprek met uw huisarts of betreffende medewerker van de praktijk zodat we kunnen kijken of we direct tot een oplossing kunnen komen
  • U vult onderstaand klachtenformulier in. Wij zullen dan naar aanleiding van uw klacht contact met u opnemen.

Klacht indienen bij DOHk

Wilt u een officiële klacht indienen, dan kan dat. Huisartsen zijn verplicht een klachtenregeling af te sluiten. Wij hebben deze afgesloten bij de DOKh. U kunt een klacht indienen via de website van de DOKh.